................................Καλημέρα στην ηλιόλουστη και ιστορική Αθήνα που αγαπάμε...
____________________________________________________




______________________________________________________________





http://el-greco-gr.blogspot.gr/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Translate (Μετάφραση)

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2015

Μακροχρόνιο δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα, αντί για επαναπατρισμό τους προτείνει το Βρετανικό Μουσείο, μετά την απόλυτη άρνηση του Λονδίνου στη διαμεσολάβηση της UNESCO για τη επίλυση του θέματος.

                      TI  ΓΡΑΦΕΙ Ο INDEPENDENT                      


H παγίδα του Βρετανικού Μουσείου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και η αναφορά στη νέα κυβέρνηση της Ελλάδας

Μετά την επιστολή του εφόρων του μουσείου και των υπουργών Πολιτισμού και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, η εφημερίδα Ιndependent επικαλούμενη και πηγές του Μουσείου γράφει πως αυτή είναι η πρόταση που καταθέτει το μουσείο έχοντας βέβαια και νομικούς λόγους για να το κάνει. Είναι γνωστό ότι η Ελλάδα αρνείται κατηγορηματικά ακόμα και να συζητήσει αυτό το ενδεχόμενο, διότι αυτομάτως θα είναι σα να θεωρείται νόμιμη η κατοχή των Γλυπτών από το Βρετανικό Μουσείο.
Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου – ο οποίος δεν κατονομάζεται- δήλωσε στην εφημερίδα: «Αυτή είναι η θέση της Ελλάδας [σ.σ. για τον μακροχρόνιο δανεισμό] όμως προφανώς θα ήταν υπέροχο αν το ξανασκέφτονταν. Αυτό είναι και το βασικό πνεύμα της επιστολής μας. Πρόσθεσε μάλιστα με νόημα η εκπρόσωπος του Μουσείου πως «τώρα υπάρχει μια νέα κυβέρνηση στην Ελλάδα».
Το ρεπορτάζ περιέχει και την αναφορά που είχε κάνει προεκλογικά ο Αλέξης Τσίπρας, λέγοντας πως επιθυμεί το ίδιο την ανακούφιση από τα χρέη, και την επανένωση των Γλυπτών. Το ρεπορτάζ περιέχει και δήλωση πηγής του υπουργείου Πολιτισμού που τονίζει πως δεν αποκλείεται η Ελλάδα να κάνει μια νέα προσπάθεια έναρξης διαβουλεύσεων με διαιτητή την UNESCO.


Πηγή: H παγίδα του Βρετανικού Μουσείου για τα Γλυπτά του Παρθενώνα και η αναφορά στη νέα κυβέρνηση της Ελλάδας | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/news/198913/h-pagida-toy-vretanikoy-moyseioy-gia-ta-glypta-toy-parthenona-kai-i-anafora-sti-nea#ixzz3VtTMb769

___________

Κυριακή, 22 Μαρτίου 2015

Ο Ερνέστος Τσίλλερ, αποτελεί για τη νεοελληνική αρχιτεκτονική, ένα ιδιαίτερα σημαντικό κεφάλαιο



Το νεοκλασικό σχέδιο του Μουσείου είναι σε συμφωνία με τα εκθέματα που περιέχει. Η νεοκλασική αρχιτεκτονική ήταν ήδη πολύ διαδεδομένη στην τότε Ευρώπη, όταν χτίστηκε το μουσείο. Το αρχικό σχέδιο έγινε από τον Λούντβιχ Λάνγκε, αρχιτέκτονα της Ακαδημίας Μονάχου. Αργότερα τροποποιήθηκε από τον αρχιτέκτονα Παναγή Κάλκο και το 1968 αναλαμβάνει την επίβλεψη ο αρχιτέκτονας Ερνέστος Τσίλλερ. Μπροστά από το μουσείο υπάρχει ένας όμορφος μεγάλος κήπος, ιδανικός για περίπατο.










Το όνομα «Τσίλλερ» ίσως να μη λέει πολλά στους νέους, η ζωή του όμως και το έργο του είναι απαράμιλλης αξίας. Είναι αναμφισβήτητα, ο άνθρωπος που σφράγισε το αρχιτεκτονικό γίγνεσθαι της χώρας, με το δικό του, μοναδικό τρόπο.
Έχει μείνει στη μνήμη μας, ως ένας από τους ικανότερους αρχιτέκτονες της Ελλάδας του Γεωργίου Α’. Θα τον θυμόμαστε για την αγάπη του για την Ελλάδα, στην οποία έζησε περισσότερο από 50 χρόνια. Πρόσφερε το ταλέντο του και την οξυδέρκειά του στην αρχιτεκτονική, την αρχαιολογία, ακόμα και στον εξωραϊσμό του τόπου.
Ο Ερνέστος Τσίλλερ, αποτελεί για τη νεοελληνική αρχιτεκτονική, ένα ιδιαίτερα σημαντικό κεφάλαιο. Το αρχιτεκτονικό του έργο, που εκτείνεται χρονικά στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ου, χαρακτηρίζεται από δημιουργική πνοή και αίσθηση καλλιτεχνικής ελευθερίας.


Η προσωπική συμβολή του E.Τσίλλερ, συνίσταται στον συνδυασμό ελληνικών δομικών και διακοσμητικών στοιχείων με την αναγεννησιακή αρχιτεκτονική, ώστε να εξυπηρετηθούν οι ιδεολογικές ανάγκες, της τότε ελληνικής κοινωνίας. Κατόρθωσε να δημιουργήσει έργα ανάλογης ποιότητας, με εκείνα που χτίζονταν στην Βιέννη και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η τεχνοτροπία του Ερνέστου Τσίλλερ, διακρινόταν για την ακριβή γνώση και καλαισθησία κι γι'αυτό βρήκε μεγάλη διάδοση στην ελληνική οικοδόμηση. Ακόμη και σε σπίτια πενιχρής τάξεως, έβλεπε κανείς εξαίρετης καλαισθησίας δημιουργήματα, όλα του ιδίου.

Οι κολώνες είναι από ροζ μάρμαρο Ηπείρου. Χαρακτηρίζεται από ένα φόντο κιτρινωπού χρώματος με ελαφρά ροζ απόχρωση. Το χρώμα των χαρακτηριστικών φλεβών του μαρμάρου, οφείλεται στην περιεκτικότητα του σε αιματίτη.


Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο είναι το μεγαλύτερο μουσείο της Ελλάδας και ένα από τα σημαντικότερα του κόσμου. Με αρχικό προορισμό να δεχθεί το σύνολο των ευρημάτων από ανασκαφές του 19ου αιώνα, από την Αττική και άλλων περιοχών της χώρας, σταδιακά πήρε τη μορφή ενός κεντρικού Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και εμπλουτίσθηκε με ευρήματα από όλα τα σημεία του ελληνικού κόσμου.
Οι πλούσιες συλλογές του απαριθμούν περισσότερα από 11.000 εκθέματα, προσφέρουν στον επισκέπτη ένα εκπληκτικό πανόραμα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, από τις αρχές της προϊστορίας έως την ύστερη αρχαιότητα.
Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο πήρε τη σημερινή του ονομασία, το 1881, από τον τότε πρωθυπουργό Χαρίλαο Τρικούπη. Κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, το μουσείο σταμάτησε να λειτουργεί και οι αρχαιότητες εγκιβωτίστηκαν και κρύφτηκαν σε ασφαλείς χώρους του κτηρίου, της Τραπέζης της Ελλάδος και σε φυσικά κρησφύγετα, για την προστασία τους.

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το 1900. Φωτογραφία Αφοί Ρωμαΐδη.



___________________